مرداد 99 - طعم خوش آشپزی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش طرز تهیه ساندویچ تن ماهی

 

 

ساندویچ تن ماهی یک ساندویچ بسیار خوشمزه و فوری هست که می توانید در منزل تهیه نمایید. جالب است بدانید این ساندویچ را فقط در منزل می توانید به این خوشمزگی تهیه نمایید و در ساندویچ فروشی ها به این شکل تهیه نمی شود.

تن ماهی: 700 گرم

پنیر چدار رنده شده: 110 گرم

سس مایونز: 1/3پیمانه

گوجه فرنگی: یک عدد

پیازچه: یک عدد

قارچ: 4 عدد

پوست لیمو ترش: یک عدد

برگ تازه جعفری: 3 قاشق سوپخوری

برگ تازه ترخون: 2 قاشق سوپخوری

کره نرم شده: 2 قاشق سوپخوری

آبلیمو: 2 قاشق چایخوری

خردل: یک قاشق چایخوری

پودر تازه فلفل سیاه: یک هشتم    قاشق چایخوری

نان تست: 8 عدد

 

طرز تهیه ساندویچ تن ماهی

برای تهیه ساندویچ تن ماهی ابتدا پیازچه و جعفری و ترخون را پاک کنید و بشورید و در آبکش بگذارید تا آب اضافه آن برود و روی تخته با چاقو خرد کنید (پیازچه همراه با ساقه خرد کنید) و در کاسه ای بزرگ بریزید.

سپس پوست لیمو ترش را بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و همراه با خردل، فلفل سیاه در کاسه ای که سبزی ها را ریختید بیفزایید و در آخر سس مایونز را بریزید و مواد رو زیر و رو کنید تا آبلیمو و سس به خورد تمام مواد برود.

قارچ ها خرد کنید و تفت دهید تا بخوبی نرم شوند. بعد از تفت دادن قارچ ها آنها را در کنار بگذارید تا در زمان آماده کردن ساندویچ تن ماهی داخلش قرار دهیم.

تن ماهی را طبق دستور روی قوطی 20 دقیقه در آب جوش قرار دهید و سپس در آن را باز کنید و روغن تن ماهی را تا جای که امکان دارد بطور کامل بگیرید و با استفاده از چنگال ماهی را خرد کنید.

و به مواد داخل کاسه اضافه کنید و با مواد مخلوط کنید تا تن ماهی کاملا از حالت ورقه بودن اولیه اش در بیاید. گوجه فرنگی را روی تخته آشپزخانه بگذارید و ورقه ورقه نازک برش دهید و در کناری قرار دهید.

4 عدد از نان تست ها را درون سینی بگذارید و از مواد داخل کاسه و قارچ به طور یکسان روی نانها بریزید و بعد دو برش از گوجه بگذارید و در آخر پنیر چدار رنده شده روی مواد بریزید.

و روی 4 عدد نان تست دیگر را به کره نرم شده آغشته کنید و روی نان تست های دارای مواد تن ماهی بگذارید. دقت کنید آن قسمت از نان تست های که به کره زدید باید بیرون باشد برای سرخ کردن.

تابه ای را روی شعله کم قرار دهید تا کمی گرم شود سپس ساندویج ها را از قسمتی که به نان تست ها کره زدید در تابه بگذارید و آرام کره را روی طرف دیگر نان تست پخش کنید.

و تامل کنید تا حدودا 3 دقیقه بعد که نان به رنگ قهوه ای در بیاید سپس با کفگیر ساندویج را بردارید و به طرف دیگر برگردانید و مجددا صبر کنید تا رنگ آن قهوه ای بشود.

سپس ساندویچ تن ماهی را در بشقابی بگذارید و کمی که خنک تر شد نوش جان کنید. با نان ساندویچی هم می توانید ساندویچ تن ماهی را تهیه نمایید.




تاریخ : چهارشنبه 99/5/15 | 2:5 عصر | نویسنده : راشین رجبی | نظر

طرز تهیه خورش داود پاشا

 

 

خورش داود پاشا  یکی از خورش های معروف کشور ترکیه است که به دلیل اینکه شباهت های زیادی به خورش فسنجاندارد در کشور عزیزمان فراگیر شده است. طعم این خورش مانند خورش فسنجان ملس، ترش یا شیرین است که به سلیقه آشپز بستگی دارد.

مقدار مواد لازم استفاده شده در این دستور برای 4 نفر در نظر گرفته شده است. در صورتی که می خواهید برای تعداد کمتر یا بیشتری خورش داود پاشا تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

مواد لازم برای 4 نفر

گوشت چرخ کرده

500گرم

نعناع خشک

1قاشق سوپخوری

پیاز متوسط

2عدد

رب انار

2قاشق غذاخوری

کره ، نمک و فلفل سیاه

به میزان کافی

 

طرز تهیه خورش داود پاشا

ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب کنید و گوشت چرخ کرده را در آن بریزید سپس یکی از پیازها را پس از گرفتن پوست به صورت خیلی ریز رنده کنید و به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. در گام بعدی مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید.

مواد را خوب ورز دهید تا یکدست و منسجم شود سپس به اندازه گردو از مواد بردارید و به صورت کوفته قلقلیشکل دهید. پس از اینکه تمام گوشت را به کوفته قلقلی تبدیل کردید، کوفته قلقلی ها را به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید تا کمی خودشان را بگیرند.

پس از گذشت این زمان در یک تابه مقداری کره آب کنید سپس پیاز باقیمانده را به صورت ریز خرد کنید و در کره تفت دهید در ادامه کوفته قلقلی ها را اضافه کنید و به طور کامل سرخ کنید. در پایان نعناع خشک را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

رب انار را در یک لیوان آب جوش حل کنید و به تابه اضافه کنید. این خورش به صورت کم آب سرو می شود. اجازه دهید خورش با حرارت ملایم جا بیفتد و روغن بیندازد سپس به همراه برنج سرو کنید. در صورت تمایل می توانید کمی شکر هم به خورش اضافه کنید.




تاریخ : چهارشنبه 99/5/15 | 1:56 عصر | نویسنده : راشین رجبی | نظر

آموزش آشپزی و دستور تهیه سوپ نخود فرنگی خوشمزه و مجلسی

 

 

 

مواد لازم سوپ نخودفرنگی 

برنج:  یک پیمان  

سینه مرغ ریش شده:   ½ پیمانه

نخود فرنگی: نصف پیمانه

پیاز: یک عدد

کره:یک قاشق

نمک: به میزان لازم

 

طرز تهیه سوپ نخودفرنگی

برای تهیه سوپ نخود فرنگی ابتدا سینه مرغ را با پیاز به صورت آبپز بپزید سپس استخوان مرغ جدا کرده و آن را به صورت ریز خرد کنید.

برنج و نخود فرنگی را داخل قابلمه همراه با آب مرغ بپزید تا برنج و نخود خوب بپزد و له شود. سپس در پیاین پخت برنج کره و نمک را اضافه کنید.

با دستگاه مخلوط کن یا غذاساز مواد سوپ نخودفرنگیرو له کنید و در آخر آب لیمو ترش را هم به سوپ اضافه کنید.




تاریخ : چهارشنبه 99/5/15 | 1:45 عصر | نویسنده : راشین رجبی | نظر

آموزش طرز تهیه حریره بادام خوشمزه و مقوی برای کودک و نوزاد

 

 

آموزش آشپزی  و دستور پخت حریره بادام  خوشمزه برای کودک در منزل


مواد لازم حریره بادام 

بادام: 3عدد

شکر: 1قاشق مرباخوری

شیر: 1لیوان پر

آرد برنج:1قاشق غذاخوری

 

 

برای تهیه حریره بادام ابتدا بادام ها را در کاسه ای از آب بریزید و بمدت 3 ساعت تامل کنید تا خیس بخورد و بعد پوست آنها را بگیرید و در آسیاب یا هاونگ پودر کنید.

سپس شیر را در شیر جوش بریزید و روی شعله با حرارت کم قرار دهید و پودر بادام را با آرد برنج و شکر به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا جایی که قوام بگیرد.

نه خیلی شل باشد نه سفت، البته این نکته را در نظر بگیرید که پس از خنک شدن سفت تر میشود) و حریره بادام را در کاسه ای بریزید و نوش جان کنید.

حریره بادام برای کودکان خیلی مقوی است و از نظر ظاهری شباهت زیادی به شیر برنج دارد.




تاریخ : چهارشنبه 99/5/15 | 1:22 عصر | نویسنده : راشین رجبی | نظر

طرز تهیه آش سبزی شیرازی

 

 

 

آش سبزی  شیرازی یکی از آش های معروف ایرانی است که طرفداران بسیاری دارد. این آش در شهرهایی مثل شیرازی و سبزوار از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

 

مواد لازم آش سبزی سبزواری 

سبزی آشی

400گرم

نخود

100گرم

عدس

100گرم

لوبیا قرمز

100گرم

برنج

100گرم

پیاز

1عدد

پیاز داغ

3قاشق غذاخوری

ترخان خشک

2قاشق غذاخوری

گوشت سردست گوسفندی با استخوان

500گرم

نمک و فلفل سیاه و زرد چوبه و فلفل قرمز

به میزان لازم

 

 

طرز تهیه آش سبزی

برای تهیه آش سبزی خوشمزه ابتدا هر کدام از حبوبات را شب قبل جداگانه در کاسه ای از آب خیس کنید و در صورت امکان چندبار آب آنها را بیرون بریزید و مجددا آب روی آنها بریزید. این کار باعث از بین رفتن نفخ حبوبات و نرم تر شدن آنها میشود.

میشود تمامی حبوبات را یک جا در قابلمه ای بریزید و روی آن ها آب و نمک بپاشید و روی اجاق با حرارت ملایم بگذارید تا حبوبات بپزند. اما من این روش را توصیه نمیکنم زیرا نخود دیر پز تر از لوبیاست و لوبیا دیر پزتر از عدس است و این که تمامی حبوبات را یکدفعه در یک قابلمه بریزید و بخواهید در یک زمان همگی آنها بپزند روشی درست نیست، زیرا در این روش اگر صبرکنیم که نخود پخته شود صد در صد عدس له شده ای خواهید داشت.

پس برای آنکه حبوبات هر کدام به اندازه پخته شوند هر کدام را در قابلمه ای کوچک و جدا از هم بریزید و آب و مقدار کمی نمک به آنها اضافه کنید و بگذارید تابا حرارت ملایم کاملا بپزند.

سپس پیاز را پوست بگیرید و بشورید و خرد کنید و گوشت را در قابلمه ای بگذارید و پیاز و 1لیتر آب و زردچوبه،فلفل قرمز را به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم بگذارید و اجازه دهید تا گوشت خوب پخته شود. برنج را نیز جدا میپزیم. میتوانید هم کته درست کنید هم آبکش اما من کته را انتخاب میکنم.

تره، ترخون و شوید را پاک کنید و بشویید و یا در خرد کن بریزید تا یکدست خرد شوند و یا روی تخته آشپزخانه با چاقو خرد کنید و در تابه ای بریزید و تفت دهید تا آب آن کاملا کشیده شود و سبزی رنگش تغییر کند.

پس از آنکه حبوبات همگی پخته شدند آنها را در قابلمه ای بریزید و برنج پخته شده را به ان بیفزایید همچنین سبزی تفت داده شده را نیز اضافه کنید.گوشت پخته شده را از قابلمه خارج کنید و گوشهای آن را از استخوانها جدا کنید و خوب بکوبید و به همراه آب گوشت به مواد در قابلمه اضافه کنید و با حرارت ملایم اجازه دهید تا آش سبزی چند جوش بزند و بپزد.

در شیر جوش کمی روغن بریزید و حرارت را کم کنید تا روغن بمرور زمان داغ شود، سپس نیمی از پیاز داغ تان و زردچوبه، فلفل به هر میزان که تمایل دارید در روغن داغ بریزید و تفت دهید، هنگامی که بوی خامی زردچوبه را دیگر احساس نکردید شیر جوش را بردارید و مایع پیاز داغ را در آش بریزید. توجه داشته باشید داغ در آش در حال جوش بریزید.

در آخر 1/3 از آش را در ظرفی دیگر بریزید و خوب بکوبید سپس به قابلمه اصلی به آش بیفزایید و تامل کنید تا آش چند جوش بزند تا کاملا به اصطلاح جا بیفتد سپس در ظرف مورد نظر سرو کنید و با باقی پیاز داغ تان آن را تزئین کنید و نوش جان کنید.

این آش خوشمزه را کمتر کسی به عنوان وعده اصلی تهیه می کند و بیشتر به عنوان صبحانه یا عصرانه تهیه و نوش جان می شود. این آش یکی از مقوی ترین و سالم ترین آش های ایرانی است که می توانید از ان به عنوان میان وعده هم استفاده کنید.




تاریخ : چهارشنبه 99/5/15 | 1:14 عصر | نویسنده : راشین رجبی | نظر


  • paper | sales backlinks | خرید رپرتاژ
  • فال تاروت سه کارتی | sales Reproduction