مرداد 99 - طعم خوش آشپزی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

9 نکته مهم که برای نوشتن پایان نامه باید به آن توجه داشته باشید.

 

9 نکته مهم که برای نوشتن پایان نامه باید به آن توجه داشته باشید.

 

1) برای خودتان یک برنامه ریزی منظم درست کنید.

هیچ کاری بدون برنامه‌ریزی دقیق و منظم پیش نمی‌رود. مخصوصاً کارهای علمی کارهایی هستند که شما برای اینکه آنها را انجام دهید باید حتماً برای انجام دادنشان برنامه ریزی دقیق و منظم داشته باشید. بنابراین برای اینکه این کار انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری را بتوانید به خوبی پیش ببرید؛ باید در ابتدا برای خودتان یک برنامه ریزی منظم داشته باشید. در این برنامه ریزی منظم باید برای خودتان مشخص کنید که هر بخش از کار را در چه زمانی باید به اتمام برسانید. این کار به شما کمک می کند تا دقیقا بدانید که می خواهید چکار کنید و وقتی که برای این کار گذاشته‌اید به هدر نرود و کار انجام پایان نامه  به خوبی پیش برود.

البته شما باید سعی کنید تا به این برنامه ریزی که برای خودتان انجام داده اید عمل کنید تا این برنامه ریزی برای شما حالت جدی پیدا کند. در غیر این صورت خودتان برای برنامه ای که برای خود ایجاد کرده اید ارزشی قایل نمی‌شود بنابراین وقتتان به هدر می‌رود. پس داشتن یک برنامه‌ریزی منظم برای انجام کارها یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما برای نوشتن پایان نامه باید درنظر داشته باشید.

2) بدون ترس شروع به نوشتن پایان نامه کنید.

اکنون که برای خودتان یک برنامه منظم ایجاد کرده‌اید زمان آن رسیده است که بدون اینکه کوچکتری واهمه ای از انجام کار داشته باشید؛ شروع به نوشتن پایان نامه کنید. بسیاری از افراد هستند که هنگامی که به این مرحله می‌رسند دچار مشکل می‌شوند، بنابراین ممکن است تنها در مرحله برنامه ریزی متوقف شوند و هرگز برنامه‌های خودشان را عملی نکنند. این موضوع به این دلیل است که این افراد از انجام دادن کار به شیو عملی شدیداً می‌ترسند. شما نباید از این دسته افراد باشید. شما باید بدون ترس شروع به نوشتن پایان نامه کنید و کار را به شکل عملی انجام دهید. نداشتن ترس از انجام پایان نامه به شیوه عملی خصوصیتی است که در صورتی که می‌خواهید یک پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری باکیفیت و مناسب داشته باشید باید این خصوصیت را داشته باشید. شما باید دلایلی را که منجر شده اند که شما در کارتان تأخیر داشته باشید بشناسید و سعی نمایید تا این دلایل را بررسی و برطرف کنید و به این شیوه کار عملیتان را آغاز کنید.

3) فراموش نکنید که آن چه که می‌نویسید؛ پایان نامه نهایی شما نیست و تنها چک نویس شماست!

بسیاری از افراد هستند که فکر می‌کنند که در صورتی که کار را به صورت عملی انجام دهند و در صورتی که پایان نامه شان را بنویسند دیگر نمی توانند آن را تغییر دهند! این تصور یک تصور کاملاً اشتباه است به این دلیل که شما باید بارها و بارها پایان نامه خودتان را بنویسید و دوباره آن را تغییر دهید. این مرحله ها مرحله های کلیدی هستند که هر فردی که می خواهد پایان نامه بنویسد باید این مرحله ها را طی کند. بنابراین شما هم باید این مرحله ها را طی کنید. دوباره و دوباره نوشتن پایان‌نامه و تغییر دادن آن به شکل مداوم یک موضوع عادی برای افرادی است که می‌خواهند پایان نامه بنویسند. بنابراین سعی کنید در نوشتن اولین چک نویس‌های پایان نامه تان وسواس نداشته باشید و فکر نکنید که دیگر نمی‌توانید آن را تغییر دهید! چون حقیقتاً این گونه نیست. حقیقت این است که در طول مدتی که دارید بر روی پایان نامه کار می کنید بارها و بارها آن را تغییر خواهید داد، بنابراین نگران وجود مشکلاتی در نسخه‌های اولیه و چک نویس‌ها نباشید.

4) انعطاف پذیر باشید.

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی که در این زمینه باید در نظر داشته باشید این است که شما باید در کار انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری انعطاف داشته باشید. به این معنی که در صورتی که در طول پروسه برنامه ریزی‌تان برایتان مشکلی پیش آمد، باید سعی کنید تا این مشکل را حل کنید بدون اینکه احساس کنید که از برنامه تان عقب افتاده اید و بدون اینکه احساس ترس و یا افسردگی داشته باشید. به عنوان مثال، ممکن است شما برای خودتان یک برنامه ریزی کرده باشید که تا زمان مشخصی، میزان مشخصی از کار پیش بروید. اما در میانه راه برایتان اتفاقی بیفتد که به طور کلی مسیر برنامه ریزی شما را تغییر دهد. در چنین وضعیتی، شما در صورتی که انعطاف پذیری لازم برای این کار را نداشته باشید ممکن است دچار مشکل شوید و ممکن است از ادامه راه منصرف شوید و یا اینکه ممکن است فکر کنید که ادامه دادن این کار برایتان بیهوده می باشد. این در صورتی است که اگر شخص انعطاف پذیری باشید به راحتی می توانید این مشکل خودتان را حل کنید و به راهتان ادامه دهید.

5) بخش مقدمه پایان نامه را آخر همه بنویسید.

نوشتن بخش مقدمه برای پایان نامه تان کار آسانی می باشد. بنابراین بهتر است که به سرعت از این بخش عبور کنید و به سراغ بخش‌های دیگری بروید که برایتان سخت‌تر می‌باشد. این موضوع مخصوصاً برای آن دسته از دانشجویانی که قصد دارند تا پایان نامه‌هایی بنویسند که از نظر محتوایی خیلی سنگین می باشند صدق می‌کند. در چنین مواردی شما باید در ابتدا به سراغ بخش سنگین و سخت کارتان بروید و بخش راحت پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری که همان بخش معرفی و مقدمه می باشد را برای آخر کار رها کنید.

در صورتی که شما بخواهید بخش‌های پایان نامه را به ترتیب انجام دهید؛ ممکن است در ابتدا که نوبت به بخش اول کار است (بخش مقدمه) زمان زیادی را صرف این بخش کنید بنابراین وقتی که به بخش های سخت کار (که در حقیقت بخش های اصلی و بدنه اصلی پایان نامه می باشند) رسیدید؛ وقت کمی داشته باشید که به این بخش ها بپردازید بنابراین همین موضوع ممکن است باعث شود که در نوشتن پایان نامه دچار مشکل شوید و یا اینکه پایان نامه ای که می نویسید از کیفیت مطلوبی برخوردار نباشد. بنابراین سعی کنید بخش اصلی پایان نامه را اول از همه انجام دهید.

6) به خودتان استراحت بدهید.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افرادی که می خواهند پایان نامه بنویسند مرتکب می شوند این است که آنها فکر می‌کنند که کار نوشتن پایان نامه کاری است که باید آن را بدون استراحت کردن انجام داد. این موضوع یک اشتباه بزرگ است. در صورتی که شما فکر می‌کنید که کار پایان نامه نویسی را باید بی وقفه و بدون داشتن تفریحات انجام دهید سخت در اشتباه می‌باشید! حقیقت این است که شما باید برخی اوقات به خودتان استراحت دهید. در صورتی که تا جایی کار کردید و متوجه شدید که ذهنتان خسته شده است؛ وقت آن رسیده است که به خودتان استراحت بدهید تا خستگی ذهنتان از بین برود و دوباره برگردید و کار را از سر بگیرید. به عنوان مثال در صورتی که احساس کردید که ذهنتان خسته شده است می توانید آن روز را به طور کامل استراحت کنید و به تفریح بروید و یا هر کار دیگری که می تواند منجر شود که شما دوباره تمرکزتان را باز می‌یابید انجام دهید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید دوباره با دقت بیشتر و تمرکز بیشتری کارتان را از سر بگیرید.

7) سعی کنید از همان ابتدای کار، هر چند وقت یک بار فیدبک بگیرید.

از دیگر کارهایی که افرادی که پایان نامه می‌نویسند باید انجام دهند این است که آنها باید حتماً هر چند وقت یک بار، کار خودشان را به استادان راهنما و یا افرادی که قرار است آنها را برای انجام پایان‌نامه راهنمایی کنند نشان دهند تا سعی کنند، راهنمایی‌های مناسبی را درباره چگونگی انجام ادامه کار از آنها بگیرند. عمل کردن به این توصیه خیلی مهم است به این دلیل که ممکن است که شما در برخی از مراحل انجام کار نوشتن پایان نامه اشتباهاتی انجام دهید که خودتان هم نفهمیده باشید که این اشتباهات را انجام داده اید و سپس در صورتی که هر چند وقت یک بار در طول پروسه انجام پایان نامه آن را به استاد راهنما نشان دهید و سعی کنید تا از او کمک بگیرید؛ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. اما در صورتی که چنین اشتباهی را مرتکب شده باشید و پیش استاد راهنما نروید؛ برایتان مشکل ایجاد می‌شود و اشتباهتان ادامه پیدا می‌کند و در این صورت ممکن است کارتان شدیداً خراب شود.

8) مراقب سلامتی خودتان باشید.

این که شما می خواهید برای خودتان یک پایان نامه بنویسید دلیل نمی شود که اصلاً توجهی به سلامتی خودتان نکنید! شما باید این نکته مهم را درنظر داشته باشید که در صورتی که می‌خواهید یک پایان نامه خوب بنویسید؛ بهترین روش این است که سلامتی فیزیکی و روانی خودتان را حفظ کنید. یک ضرب المثل قدیمی است که می‌گوید: "عقل سالم در بدن سالم است" بنابراین در صورتی که می‌خواهید کارتان را به خوبی انجام دهید باید بدن سالمی هم داشته باشید و به وضعیت جسمانی خودتان اهمیت دهید و همچنین سلامتی فیزیکی خودتان را نیز تضمین کنید.

شما به عنوان فردی که می خواهد پایان نامه بنویسد باید در کنار برنامه‌های معمولی که دارید برنامه های ورزشی را هم داشته باشید و در کارتان قرار دهید. به عنوان مثال می‌توانید برای خودتان برنامه های روزانه پیاده روی و یا برنامه‌های دیگر ورزشی و مفرح را قرار دهید که به بدنتان کمک شود که سالم تر بمانید. علاوه بر آن شما اید به اندازه کافی بخورید، به اندازه کافی بخوابید و فعالیت‌های فیزیکی روزمره خودتان را داشته باشید. حتی یک نرمش چند دقیقه ای در کنار کارتان هم می‌تواند به شما کمک زیادی بکند.

9) از استاد راهنما به خوبی استفاده کنید.

آخرین مورد که البته کم اهمیت ترین مورد هم نمی باشد(حتی می توان گفت که یکی از مهم ترین نکته هایی است که باید به هنگام انجام پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری به آن توجه داشته باشید) استفاده از استاد راهنماست. البته درست است که وقتی که می خواهید پایان نامه بنویسید منابع و مراجع زیادی را در اختیار دارید؛ اما بهتر است حتماً بدانید که چگونه از استاد راهنما استفاده کنید. شما باید همواره با این استاد راهنما در ارتباط باشید و سعی کنید تا از این فرد راهنمای و کمک های لازم را بگیرید. در غیر این صورت کارتان با سختی‌هایی مواجه خواهد شد و نخواهید توانست تا کار را به شیوه ای که دوست دارید انجام دهید. این استاد راهنما فردی است که تجربه زیادی در حوزه کاری شما دارد و می تواند به شما کمک زیادی بکند. این فرد آماده است تا به تمام سوالاتی که شما در این زمینه دارید پاسخ دهد و البته شما باید کار را خودتان انجام دهید و در صورتی که سوالی برایتان پیش آمد از او بپرسید. شما باید یاد بگیرید که چگونه از او استفاده کنید و چگونه از اطلاعاتش استفاده نمایید و از او کمک بگیرید.




تاریخ : دوشنبه 99/5/27 | 4:5 عصر | نویسنده : راشین رجبی | نظر

7 ویژگی مهمی که برای انتخاب نام شرکتتان باید در نظر داشته باشد!

 

7 ویژگی مهمی که برای انتخاب نام شرکتتان باید در نظر داشته باشد!


نامی که شما برای شرکتتان انتخاب می کنید یکی از مهم ترین پارامترهایی است که می تواند تعیین کننده میزان موفقیت و یا شکست یک شرکت باشد. شرکتی که دارای نام مناسبی است شانس بیشتری را برای موفق شدن نسبت به شرکتی که دارای نام مناسبی نمی باشد دارد. بنابراین در صورتی که شما دوست دارید تا کاری کنید که شرکتتان در کارش موفق شود باید نام مناسبی را برای آن انتخاب کنید. البته در هنگام انتخاب کردن نام برای شرکت باید به موضوعات مختلفی توجه کنید. از جمله اینکه شما باید بررسی کنید که میزان ارتباط نامی که برای شرکتتان انتخاب می کنید و کاری که شرکتتان انجام می دهد به چه میزان است. همچنین نامی که برای شرکتتان انتخاب می کنید باید نامی ساده باشد و همچنین این نام باید تا جایی که ممکن است کوتاه باشد. (به این دلیل که بکار بردن نام طولانی برای شرکت می تواند منجر به پایین آمدن کیفیت آن و در نتیجه منجر به پریدن مشتریان شود). بنابراین موارد زیادی است که به هنگامی که می خواهید نامی را برای شرکتتان انتخاب کنید باید این موارد را درنظر داشته باشد. البته در ابتدای کار، ممکن است به نظرتان انتخاب کردن نام مناسبی برای یک برند و یک شرکت کار آسانی باشد ولی حقیقت این است که این کار به این آسانی ها هم که فکر می کنید نیست و ممکن است مشکلات زیادی در سر راه افرادی که می خواهند برای شرکتشان یک نام مناسب انتخاب کنند قرار داشته باشد. نامی که شما برای شرکتتان انتخاب می کنید باید دارای ویژگی های مختلفی باشد که در این پست قصد داریم تا 7 تا از ویژگی هایی که نام برند باید داشته باشد را به شما ارایه کنیم:


1) نامی که برای شرکت انتخاب می کنید باید انعکاس دهنده اولویت های مشتریانتان باشد.

یکی از مهم ترین نکته هایی که باید در انتخاب کردن نام یک شرکت به آن توجه کنید این است که نامی که برای شرکت انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که مشخص کننده هویت این شرکت باشد. در حقیقت این نام باید نشان دهنده و انعکاس دهنده هویت برند شما باشد و تا حدود زیادی باید فرهنگ سازمانی شرکت شما را نشان دهد. مشتریان باید با خواندن نام شرکت شما اطلاعاتی را درباره کاری که شرکتتان انجام می دهد و یا هویتی که برندتان دارد بدست آورند. همچنین نامی که شرکتتان دارد باید انعکاس دهنده اولویت های مشتریان شما باشد. در حقیقت شما باید با ایجاد کردن این نام تا جایی که می توانید نشان دهید که قرار است چه فرآورده ها و یا خدماتی را به مشتریانتان ارایه کنید.

 

2) نامی که برای شرکت انتخاب می کنید باید پایدار باشد.

پایدار بودن هم یکی دیگر از ویژگی هایی است که نامی که شما برای تجارتتان انتخاب می کنید باید داشته باشد. نامی که شما امروز برای تجارتتان انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که شما از داشتن آن امروز خوشحال باشد؛ از داشتن آن فردا خوشحال باشید و از داشتن آن حتی بیست سال دیگر هم خوشحال باشید! بنابراین به هنگامی که می خواهید برای شرکتتان نامی انتخاب کنید باید حتما به این موضوع هم توجه داشته باشید که نام این شرکت باید به گونه ای باشد که شما احساس کنید که این نام برای شما پایدار است و سال ها بعد از این هم این نام همچنان برای شرکت شما جذاب می ماند و شما می توانید به این نام توجه کنید و از داشتن این نام لذت ببرید. پس نامی را انتخاب نکنید که مدتی بعد مجبور به تغییر دادن آن شوید!

 

3) نامی که برای شرکت انتخاب می کنید باید ساده باشد.

ساده بودن نیز از دیگر ویژگی های نامی است که شما برای برندتان انتخاب می کنید. نامی که برای برندتان انتخاب می کنید نباید پیچیده باشد به این دلیل که در صورتی که برای برندتان نامی پیچیده انتخاب کنید نمی توانید ارتباطی را که باید و شاید با مخاطبین و مشتریانتان برقرار کنید و به همین دلیل دچار مشکلات می شوید. افرادی که در این زمینه تحقیق می کنند بر این اعتقاد می باشند که نامی که شما برای برند و شرکتتان انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که از طریق مفهوم با مشتریانتان ارتباط برقرار کند و علاوه بر همه این ها باید به گونه ای ساده باشد و هجی کردن آن راحت باشد تا افراد بیشتر آن را درک کنند. در صورتی که نامی که برای برندتان مورد استفاده قرار می دهید چنین خصوصیتی را نداشته باشد نمی توانید انتظار داشته باشید که نام باکیفیتی برای شرکتتان باشد. بنابراین ساده بودن را حتما درنظر داشته باشید و سعی کنید نامی را برای برندتان انتخاب کنید که مشتریانی که با آن مواجه می شوند بتوانند به آسانی آن را هجی کنند.

 

4) نامی که برای شرکت انتخاب می کنید باید مرتبط با شرکتتان باشد.

این نکته یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما باید درنظر داشته باشید. نامی که شما برای تجارتتان استفاده می کنید باید ارتباط زیادی را با تجارتتان و کاری که شما انجام می دهید داشته باشد. در صورتی که از نامی استفاده کنید که چنین ارتباطی را ندارد نمی توانید انتظار داشته باشید که کسی به این نام توجه کند. افرادی که در زمینه روان شناسی استفاده از نام برای شرکت ها تحقیق می کنند به این نتیجه رسیده اند که شما به عنوان فردی که می خواهد برای تجارتش نامی انتخاب کند مسئول هستید که نامی را انتخاب کنید که با فعالیت هایی که شرکتتان انجام می دهد مرتبط باشند تا مردم بتوانند با دیدن نام شما در این شرکت بدانند که کارتان درباره چیست و به این شیوه بتوانند به شما اطمینان کنند. شما باید نامی را برای شرکتتان انتخاب کنید که به طور کلی مشخص کننده فعالیت هایتان و هویت سازمانیتان باشد. به این دلیل که یکی از بهترین شیوه های نشان دادن هویت سازمانی به مشتریان از طریق استفاده از همین نام برای تجارت می باشد.

 

5) نامی که برای شرکت انتخاب می کنید باید به یاد ماندنی باشد.

این ویژگی را می توان یکی از مهم ترین ویژگی هایی دانست که نامی که شما برای شرکت انتخاب می کنید باید داشته باشد. شما باید برای این شرکت نامی را انتخاب کنید که به یاد ماندنی باشد. به عبارت دیگر این نام باید به گونه ای باشد که در ذهن افرادی که می خواهند برای اولین بار با آن روبرو شوند بماند. در صورتی که این نام چنین خصوصیتی را نداشته باشد؛ شانس شما برای موفقیت کمتر می شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است نشان داده است که مشتریان از برندها و شرکت هایی که دارای نام هایی به یاد ماندنی هستند بیشتر از شرکت هایی که نام هایی به یاد ماندنی ندارند خرید می کنند. البته می توان برای این موضوع یک دلیل منطقی آورد و آن هم این است که علت این خرید کردن ها به این دلیل است که آنها خاطرات خوبی را (البته در صورتی که شما به عنوان یک شرکتی که می خواهد فرآورده ها و خدماتی تولید کند) از برند شما دارند و ناخودآگاه این نام تداعی کننده این خاطرات خوب برای شما می شود بنابراین شما می توانید انتظار داشته باشید که در صورتی که نام خاطره انگیزی را برای برندتان انتخاب کنید تعداد افرادی که از شما خرید می کنند بیشتر شوند.

 

6) نامی که برای شرکت انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که با تغییرات آینده شرکت هم تطبیق پذیر باشد.

ممکن است شما یک استارت آپی باشید که تازه تاسیس شده اید و امکان رشد زیادی دارید. در صورتی که چنین است بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که نامی انتخاب کنید که در صورتی که بعدا شرکتتان بزرگتر شد و تغییر کرد و رشد پیدا کرد باز هم بتوانید از این نام استفاده کنید! به عنوان مثال فرض کنید شرکت شما تنها کفش تولید می کند. در صورتی که نامی که برای شرکتتان قرار می دهید تنها شامل کلمه کفش باشد (و یا مشتقات آن!) در این صورت هنگامی که شما شرکت خودتان را توسعه دادید و اقلام دیگری هم به آن اضافه کردید (به عنوان مثال در صورتی که شلوار و پوشاک دیگر هم به آن اضافه کردید) نام شرکتتان همچنان همان نامی است که مرتبط با کلمه کفش مانده است. بنابراین در این صورت مجبور می شوید آن را تغییر دهید! بنابراین نامی انتخاب کنید که در صورتی که شرکتتان رشد کرد بتوانید باز هم از آن استفاده کنید!

 

7) نامی که برای شرکت انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که برای استفاده از دنیای دیجیتال هم مناسب باشد.

از ویژگی های دیگر نامی که شما برای شرکتتان انتخاب می کنید این است که این نام باید به گونه ای باشد که برای استفاده در دنیای دیجیتال هم در دسترس باشد. این روزها، شما باید نامی را انتخاب کنید که در صورتی که خواستید برای تجارتتان وب سایتی ایجاد کنید بتوانید این نام را در کنار .com در وب سایتتان قرار دهید. و یا اینکه این نام باید به گونه ای باشد که شما بتوانید آن را در نام اکانت شبکه های مجازی خودتان و مواردی از این قبیل قرار دهید. در صورتی که نامی که انتخاب می کنید چنین خصوصیت هایی را نداشته باشد و شما نتوانید آن را به عنوان نام وب سایت و یا در شبکه های اجتماعی قرار دهید؛ بهتر است که آن را تغییر دهید!




تاریخ : شنبه 99/5/25 | 4:3 عصر | نویسنده : راشین رجبی | نظر

آموزش کامل طرز تهیه ناگت مرغ

 

 

مواد لازم ناگت مرغ 

مرغ:   نصف سینه (برای 2 نفر)

زرده تخم مرغ: دو عدد

پودر کنتاکی: 1/2 لیوان

سس گوجه فرنگی: به مقدار دلخواه

سس مایونز: به مقدار دلخواه

نمک، فلفل قرمز: به میزان لازم

آویشن: به مقدار دلخواه

کره: دو قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه ناگت مرغ

توجه داشته باشید که این دستور سریعترین روش تهیه ناگت مرغ است. در ابتدا گوشت مرغ را چرخ می کنیم، سپس زرده تخم مرغ، نصف پودر کنتاکی، نمک، فلفل، آویشن و کره را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم و به خوبی ورز می دهیم تا مواد به خوبی مخلوط شوند.

نیمی دیگر از پودر کنتاکی باقیمانده را روی سطح صافی ریخته و مواد را روی آن به قطر یک سانتی متر پهن می کنیم مابقی پودر باقیمانده را روی گوشت ریخته و سپس آنها را با قالب های دلخواه (سایز و شکل دلخواه) قالب میزنیم. ناگت ها را در درون روغن سرخ می کنیم، و سپس روی آنها را با سس گوجه فرنگی و سس مایونز تزئین میکنیم.

در ناگت مرغ می توانید با توجه به ذائقه خود از مواد دیگری مانند قارچ و ذرت نیز استفاده نمایید. نکته قابل توجه در تهیه ناگت مرغاین است که می توانید به جای پودر کنتاکی از پفک پودر شده استفاده نمایید.

ناگت مرغ یک غذای حاضری است که می توانید به مقدار زیاد تهیه نمایید و در فریزر نگهداری کنید تا در زمان احتیاج سریعا آماده و نوش جان کنید.




تاریخ : چهارشنبه 99/5/15 | 2:33 عصر | نویسنده : راشین رجبی | نظر

چگونه ماهی را سرخ کنیم؟

 

 

مواد لازم برای سرخ کردن ماهی 

آرد 

یک پیمانه

پاپریکا

نصف قاشق چایخوری

زردچوبه

نصف قاشق چایخوری

پودر سیر

نصف قاشق غذاخوری

نمک

به میزان لازم

فلفل سیاه

به میزان لازم

 

روش سرخ کردن ماهی در منزل

برای سرخ کردن ماهی ابتدا باید ماهی را تمیز پاک کنید و آن را بشورید و بگذارید تا آبش خشک شود.

مواد لازم را در ظرفی با هم ترکیب کنید و کنار دستتان بگذارید.

مقداری روغن را در ماهیتابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود.

سپس فطعه های ماهی را در ترکیب آرد بزنید و بعد آن را بیرون بیاورید و کمی تکان دهید تا آرد اضافیش گرفته شود.

بلافاصله ماهی را در روغن قرار دهید تا ماهی ها سرخ شوند.

ماهی ها را از قبل در آرد نزنید چون حالت خمیری پیدا می کنند.

همه ماهی ها را به این روش آماده کنید.

می توانید برای سرخ کردن ماهی از روش زیر هم استفاده کنید

یک قاشق چایخوری زعفران را در یک قاشق غذاخوری آبجوش حل کرده و به نصف لیوان آبلیمو اضافه کنید.

اگر پودر سیر و پاپریکا در دسترس ندارید ماهی را فقط در ترکیب آرد و نمک و فلفل زده و در روغن سرخ کنید و بعد از خارج کردن از ماهیتابه در حالی که هنوز داغ است با قاشق کمی از ترکیب آبلیمو و زعفران را روی آن بدهید.




تاریخ : چهارشنبه 99/5/15 | 2:28 عصر | نویسنده : راشین رجبی | نظر

روش کامل طرز تهیه کیک برنجی کره ای

 

 

مواد لازم طرز تهیه کیک برنجی کره ای 

برنج:  4 فنجان

بادام هندی:  25 گرم

نارگیل مکعبی خرد شده: به میزان لازم

پودر هل: به میزان لازم

 شیره قند: 4 فنجان

آب: 4 فنجان

 

طرز تهیه کیک برنجی کره ای

برای تهیه کیک برنجی کره ای ابتدا برنج را از شب پیش در مقداری آب خیس کنید، صبح، آب آن را خالی کرده و آن را خشک کنید سپس آن را آسیاب کنید. ظرفی را برداشته داخل آن آب بریزید و روی اجاق قرار دهید، بعد از 5 دقیقه به آن بادام هندی آسیاب شده، نارگیل، پودر هل و شیره قند اضافه کنید وقتی شروع به جوشیدن کرد برنج آسیا شده را به آن اضافه کنید سپس آن را مخلوط کنید خواهید دید که کمی نرم می شود.

سپس شعله گاز را خاموش کنید و بگذارید تا غذا سرد شود بعد کمی روغن یا کره آب کرده در سینی فر ریخته، آن را کاملا در سینی فر پخش کنید تا کاملا چرب شود و دوباره مخلوط درست کرده را داخل آن بریزید روی آن روغن بریزید و به مدت 30دقیقه داخل فر بگذارید. پس از خارج کردن از فر آن را به شکل های مختلف در آورید شما می توانید با استفاده از مواد خوراکی ای که پس از حل شدن در آب تولید رنگ می کنند، برای تزئین این کیک برنجی کره ای استفاده کنید.




تاریخ : چهارشنبه 99/5/15 | 2:18 عصر | نویسنده : راشین رجبی | نظر


  • paper | sales backlinks | خرید رپرتاژ
  • فال تاروت سه کارتی | sales Reproduction