تیر 99 - طعم خوش آشپزی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه سالاد کرفس و جعفری

یکی از سالادهای سالم و پر خاصیت سالاد کرفس و جعفری هست. در این سالاد علاوه بر کرفس و جعفری از گوجه، خیار و پیاز هم استفاده میشه. از این جهت کمی ترکیبش شبیه سالاد شیرازی هست. اما این طوری میتونید از خواص کرفس و عطر جعفری هم توی سالادتون استفاده کنید. به جزئت میتونم بگم یکی از بهترین سالادهای رژیمی همین سالادی هست که در ادامه طرز تهیه ش رو براتون توضیح میدم.

 

طرز تهیه سالاد کرفس و جعفری

 

گوجه فرنگی را خرد کنید.  خیار و پیاز را پوست بکنید و ریز خرد کنید. سپس گوجه فرنگی، خیار، پیاز ،کرفس و جعفری خرد شده را داخل کاسه ای بریزید.

 به همین راحتی سالاد کرفس و جعفری آماده میشود. حالا فقط یک چاشنی سالم و خوشمزه نیاز دارد. پس روغن زیتون ، آبلیمو ، نمک و فلفل را به مواد سالاد اضافه و خوب مخلوط کنید. سالاد را در ظرف بریزید و کنجد را روی سالاد بپاشید و سرو کنید.




تاریخ : شنبه 99/4/28 | 5:33 عصر | نویسنده : راشین رجبی | نظر

مواد لازم برای پوره سیب زمینی کامچوری (هند)




تاریخ : شنبه 99/4/28 | 5:26 عصر | نویسنده : راشین رجبی | نظر

طرز تهیه کتلت ماهی




تاریخ : شنبه 99/4/28 | 5:13 عصر | نویسنده : راشین رجبی | نظر

طرز تهیه ذرت مکزیکی

دلتان یک خوراکی هیجان انگیز و مقوی میخواهد؟ تا وقتی ذرت مکزیکی هست بیخیال رژیم لاغری! تهیه کردن ذرت مکزیکی خانگی که کاری ندارد. همین حالا دست به کار شوید. در این مطلب طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه را برای شما عزیزان به صورت مرحله به مرحله توضیح می دهیم. نکاتی که برای آن لازم است بدانید را به شما خواهیم گفت و در نهایت شما را با حالی خوبِ ناشی از تهیه این خوراکی خوشمزه تنها می گذاریم.

ذرت مکزیکی، معمولا با قارچ تهیه می شود اما اگر طعم قارچ را نمیپسندید میتوانید آن را از لیست مواد اولیه مورد نیاز حذف کنید و بقیه مراحل را مطابق با دستور گفته شده پیش بروید. بعد از تهیه ذرت مکزیکی اگر مقداری ذرت اضافه تر داشتید یا دوست داشتید باز هم با ذرت آشپزی کنید، پیشنهاد میدهیم کرم ذرت یا کتلت ذرت درست کنید. البته لیست غذاهایی که میتوان با ذرت آماده کرد خیلی طولانی است اما هیچکدام نمیتواند جای ذرت مکزیکی را بگیرد. پس برویم سراغ تهیه کردن یک ذرت مکزیکیِ کم نظیر!

طرز تهیه ذرت مکزیکی

مرحله اول:

برای تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر، ابتدا ذرت را درون ماهیتابه ای بریزید و با نمک و فلفل و بدون روغن تفت می دهیم تا حدی که آب ذرت ها کاملا کشیده شود.

مرحله دوم:

وقتی آب ذرت ها جمع و خشک شد، ماهیتابه را از روی حرارت بردارید. قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کنید و در ماهیتابه ای مجرا تفت دهید تا آب قارچ هم کشیده شود.

مرحله سوم:

یک قابلمه پر از آب را روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. یک ظرف شیشه ای مقاوم به حرارت و نشکن را درون آب قرار دهید. کره را داخل ظرف شیشه ای بگذارید تا ذوب شود.

مرحله چهارم:

وقتی کره کاملا ذوب شد، ذرت و قارچ را اضافه کنید. کمی که گرم شدند، برای تهیه سس ذرت مکزیکی، سس مایونز و پنیر پیتزا را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید تا به خوبی پنیر در بین ذرت ها پخش شود. سپس از روی حرارت بردارید، در ظرف سرو بریزید. در صورت تمایل سس و فلفل بیشتری روی آن بریزید و میل کنید. نوش جان!

نکات کلیدی تهیه ذرت مکزیکی

- برای ادویه مخصوص ذرت مکزیکی میتوانید از انواع فلفل تند قرمز و سیاه، ادویه کاری و همچنین آویشن استفاده کنید.

- معمولا ذرت مکزیکی با ذرت خام هم تهیه میشود. البته بهتر است کنسرو ذرت یا ذرت یخ زده را در ذرت مکزیکی بریزید.

- در تهیه ذرت مکزیکی ساده میتوانید به جای سس مایونز از خامه ترش استفاده کنید.

- در این دستور تهیه، به جای پنیر پیتزا پنیر پارمسان و یا موزارلا هم میتوان جایگزین کرد. بستگی به تمایل خودتان دارد.

- اگر دوست داشته باشید میتوانید در ذرت مکزیکیتان پیازچه، سیر، فلفل سبز و همین طور کالباس خرد شده نیز بریزید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی با بلال به این صورت است که قبل از مرحله اول باید دانه های بلال را با دقت جدا کنید. وقتی 15 دقیقه گذشت سپس نمک را اضافه کنید و سپس به مدت نیم ساعت الی 45 دقیقه اجازه دهید در آب و نمک کاملا پخته شود.

- روش های مختلفی برای تهیه ذرتِ مکزیکی وجود دارد. اگر شما روش بهتر و خوشمزه تری سراغ دارید، لطفا در قسمت دیدگاه ها آن را با ما به اشتراک بگذارید و ما را از نظرات ارزشمند خودتان محروم نکنید.




تاریخ : شنبه 99/4/28 | 4:58 عصر | نویسنده : راشین رجبی | نظر

دلمه گوجه فرنگی

دلمه از جمله غذاهای پر طرفدار بین غذاهای ایرانی سنتی و محلی هست. دلمه علاوه بر طعم فوق العاده خوشمزه ای که داره از تنوع بالایی هم برخور داره، از جمله دلمه تخم مرغ، دلمه کلم، دلمه بلغور، دلمه فلفل و گوشت. در این مطلب من می خوام طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی رو بهتون آموزش بدم که به جرئت می تونم بگم یکی از خوشمزه ترین اعضای خانواده دلمه هاست. این دلمه جذاب و خوشگل خیلی سزیع و راحت درست میشه.

طرز تهیه دلمه گوجه فرنگی

مرحله اول: آماده سازی پیش نیازها

برای درست کردن یک دلمه گوجه فرنگی خوش طعم و خوش عطر، ابتدا برنج را به همراه مقداری آب در یک قابلمه بریزید و روی شعله گاز بگذارید تا برنج نیم پز شود. در همین زمان در قابلمه دیگری لپه را به همراه مقداری آب روی حرارت بگذارید تا پخته شود. سپس لپه و برنج پخته شده را کناری بگذارید.

پیاز را پوست بکنید و به صورت نگینی خرد کنید.

سبزی های معطر دلمه شامل نعنا، جعفری، مرزه، ترخون، پیازچه، گشنیز و شوید را خوب بشویید و خشک کنید و سپس به صورت خیلی ریز و ساطوری خرد کنید.

گوجه فرنگی ها را نیز خوب بشویید. با احتیاط با یک چاقوی تیز قسمت بالایی آن ها، که به عنوان در دلمه گوجه فرنگی استفاده خواهند شد را جدا کنید و سپس به کمک یک قاشق داخل گوجه فرنگی ها را خالی کنید. محتویات داخل گوجه ها را برای درست کردن سس دلمه نگه دارید.

مرحله دوم: درست کردن مایه دلمه گوجه فرنگی

در این مرحله برای درست کردن مایه دلمه گوجه فرنگی، یک ماهیتابه را روی شعله گاز بگذارید تا گرم شود. به میزان لازم روغن داخل ماهیتابه بریزید و زمان دهید تا روغن داغ شود. حالا پیازهای خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا زمانی که پیاز سبک و شفاف شود. سپس زردچوبه را نیز به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا زردچوبه عطر و رنگ خود را نشان دهد.

مرحله سوم: افزودن گوشت چرخکرده و رب به مایه دلمه

حالا گوشت چرخکرده را به پیاز اضافه کنید و خوب پیاز و گوشت را تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس گوشت ها در کناره های ماهیتابه بگذارید و رب گوجه خانگی را وسط ماهیتابه بریزید و کمی تفت دهید تا خامی رب گرفته شود و رنگ باز کند. بعد رب را با گوشت خوب مخلوط کنید و باز هم مواد را تفت دهید.

مرحله چهارم: اضافه کردن سبزی دلمه، برنج و لپه به مایه دلمه گوجه فرنگی

در این مرحله ابتدا برنج نیم پز شده و سپس لپه پخته شده را به مایه دلمه گوجه فرنگی اضافه کنید و خوب مواد را با هم ترکیب کنید. نمک و فلفل سیاه را هم به مایه دلمه اضافه کنید. در آخر سبزی دلمه معطر و ساطوری شده را هم به مایه اضافه کنید و کاملاً مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله پنجم: درست کردن سس دلمه

برای درست کردن سس فوق العاده خوش عطر دلمه گوجه فرنگی، یک قابلمه بزرگ را روی شعله گاز بگذارید. تا گرم شود. سپس مقداری روغن داخل آن بریزید تا داغ شود. در مرحله بعد پیاز داغ و زردچوبه و نمک را داخل ماهیتابه بریزید و کمی تفت دهید و بعد رب گوجه خانگی را نیز به آن ها اضافه کنید و تفت دهید تا رب رنگ باز کند. در پایان محتویات داخل گوجه ها که در مرحله اول آن ها را از گوجه ها خارج کردید را هم به مواد اضافه کنید و 2 پیمانه آب هم به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

مرحله ششم: آماده سازی دلمه گوجه فرنگی

حالا با استفاده از مایه دلمه داخل گوجه هایی را که خالی کردید را کاملاً پر کنید و در گوجه ها را نیز روی آن ها بگذارید.

مرحله هفتم: پخت دلمه گوجه

در پایان دلمه های گوجه فرنگی که در مرحله قبل آماده کردید را داخل سس بگذارید و اجازه دهید به خوبی پخته شوند و طعم سس به خوبی به خورد دلمه ها برود.

نکات کلیدی تهیه دلمه گوجه فرنگی

– در صورت تمایل می توانید یک حبه سیر رنده شده نیز به مایه دلمه گوجه فرنگی اضافه کنید.

– در مرحله اول اگر دوست داشتید می توانید پیاز را با رنده ریز رنده کنید و آب آن را بگیرید و بعد به مایه دلمه اضافه کنید.

– شما می توانید این دلمه با استفاده از مواد گیاهی و سالم و تازه درست کنید تا یک گزینه خوب برای گیاهخواران باشد. برای این کار مقدار 1 پیمانه جوانه گندم، ½ پیمانه مغز گردو، 2 قاشق غذاخوری کشمش، 100 گرم برگه زردآلو و 4 عدد قارچ خرد شده را با کمی روغن زیتون تفت دهید و به سپس داخل گوجه ها را با این مایه پر کنید و دلمه را در سس بپزید.




تاریخ : شنبه 99/4/28 | 4:48 عصر | نویسنده : راشین رجبی | نظر


  • paper | sales backlinks | خرید رپرتاژ
  • فال تاروت سه کارتی | sales Reproduction