مرداد 99 - طعم خوش آشپزی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه کاچی

 

 

کاچی  در کنار شله زرداز دسرهای معروف و پرطرفدار ایرانی است. البته این دسرآنقدر مقوی است که می توان آنرا به عنوان غذای اصلی نیز سرو کرد. به دلیل استفاده از آرد و کره در تهیه کاچی این دسر به یک میان وعده خیلی مقوی تبدیل شده است.

کاچی اصیل ایرانی با موادی همچون آرد، شکر، گلاب، کره، روغن و زعفران تهیه می گردد. البته در این بین برخی شهرها به مواد این دسر مقوی و سالم چیزی اضافه یا کم می کنند. مثلا در برخی جاها به جای آرد گندم از آرد برنج استفاده می کنند. اگر لاغر هستید و زیاد دچار ضعف می شوید حتما کاچی را در برنامه غذایی خود قرار دهید

.

مواد لازم کاچی

آرد برنج یا گندم

300گرم

کره

200گرم

شکر

200گرم

آب

7لیوان

گلاب

1لیوان

پودر هل

به اندازه کافی

پودر پسته و دارچین

به اندازه کافی

 

طرز تهیه کاچی

برای تهیه کاچی ابتدا یک قابلمه روی اجاق گاز قرار بدهید و درونش آب بریزید سپس شکر را به آن بیفزایید و حرارت را نسبتا زیاد کنید تا شکر زودتر در آب حل شود، سپس زعفران آب کرده و گلاب را اضافه کنید و زیر شعله را خاموش کنید.

آرد را در تابه ای بریزید و زیر شعله را کم کنید و مرتبا با قاشق یا کفگیر چوبی تفت دهید تا تمام آرد به طور یکدست کمی رنگش تغییر کند سپس کره و روغن را به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید،

همین که دیدید طلایی شده است، شربتآماده شده را کم کم به آرد و روغن در تابه بیفزایید و هم بزنید و اگر نیاز به آب بود میتوانید به آن اضافه کنید تا رقیق شود سپس روی حرارت ملایم قرار دهید.

تا به اصطلاح به روغن بیفتد (روغن آن روی سطح کاچی بیاید) و در آخر به میزان غلیظی که تمایل دارید رسید پودر هل را اضافه کنید و زیر شعله را خاموش کنید.

(دقت داشته باشید کاچی مانند حلوازمانی که خنک میشود سفت تر میشود پس اگر تمایل دارید که خیلی شل نباشد نگذارید حسابی غلیظ شود و کمی رقیق از روی شعله بردارید)

و کمی که خنک تر شد در ظرف بریزید و با دارچین و پسته تزئین کنید و با نان تازه یا بعنوان یک پیش غذانوش جان کنید. جالب است بدانید که این دسر برای خانم هایی که تازه زایمان کرده اند دسر مناسبی است.




تاریخ : چهارشنبه 99/5/15 | 12:56 عصر | نویسنده : راشین رجبی | نظر

فوت و فن هایی از بزرگ ترین آشپزهای دنیا

 

 

همیشه یکسری نکات و فوت و فن هایی برای پخت و پز وجود دارد که قطعا هر آشپزی روزی به آنها نیاز پیدا می کند. نکاتی که آشپزی را برای عاشقانش دوست داشتنی تر و دل چسب تر می کند.

هرچه ماده مورد نظر برای پخت کوچک تر باشد، دمان پخت بیشتر می شود. برای مثال تافی های شکلاتی کوچک را با دمای 250 درجه سانتی گراد تنها در چهار دقیقه می پزم! جیم لاهی (Jim Lahey)

ادویه جات را در جای خشک، سرد و تاریک نگهداری کنید. آنها را در قفسه بالای اجاق گاز قرار ندهید. رطوبت، نور و گرما باعث می شود که عطر و طعمشان را از دست بدهند. ریک ترامونتو (Rick Tramonto)

همیشه آب مرغ یا گوشت باقی مانده از غذا را داخل ظروف پلاستیکی فریز کنید. با این کار، وقتی می خواهید یک سوپ یا یک خوراک خوشمزه درست کنید، ظرف را سریع از فریزر در می آورید و از آن استفاده کنید. چارلی تروتر (Charlie Trotter)

اگر قرار است برای شخص مهمی آشپزی کنید- چه آن شخص رییستان باشد و چه برای یک تاریخ مهم می خواهید آشپزی کنید- هیچ وقت یک دستور جدید یا حتی یک ماده جدید را امتحان نکنید! مارکوس ساموئلسون (Marcus Samuelsson)

اگر موقع سرخ کردن متوجه شدید که به روغن بیشتری نیاز دارید، روغن را از لبه های تابه اضافه کنید. با این کار وقتی روغن به مواد داخل تابه که در حال سرخ شدن هستند می رسد، گرم شده است. آنیتا لو (Anita Lo)

آب نمک! بله فقط آب نمک. مرغ را داخل آب نمک بخوابانید تا طعم بی نظیرش را تجربه کنید. گای فیِه ری (Guy Fieri)

زمانی که قرار است چیزی را زیاد سرخ کنید، آن را با یک انبر دسته بلند به مدت پنج ثانیه داخل روغن داغ تابه نگه دارید. این کار باعث می شود که آن غذا شکل ظاهری اش را از دست ندهد و به کف تابه یا به غذاهای دیگری که در تابه هستند نچسبد. مایکل سیلاکیس (Micheal Psilakis)

برای له کردن سیر، آن را داخل یک کیسه فریزر قرار دهید و با پشت چاقو آن را له کنید. این کار باعث می شود که میز کار و چاقویتان بوی سیر نگیرند. لونت توروندل (Laurent Tourondel)

مِرینت کردن (مزه دار کردن) گوشت با مرکبات باعث می شود که کاملا ترد و خوشمزه شوند. اگر مرکبات دوست دارید، همراه کردن مقداری آب لیمو یا آب پرتقال، همیشه بهترین راه برای داشتن یک بشقاب غذای گوشتی خوشمزه است. تیم لاو (Tim Love)

همیشه از روغن خوب و باکیفیت در پخت و پز استفاده کنید. قبل از مصرف روغن، آن را بچشید و بو کنید. اگر روغن به تنهایی مزه خوبی نداشته باشد، قطعا در غذا هم طعم خوبی پیدا نخواهدکرد. میل برنستین (Michelle Bernstein)

پیاز را داخل یک تابه بدون روغن روی حرارت متوسط خیلی سریع سرخ کنید تا طلایی رنگ شود. با این روش، پیاز هم خیلی سریع و هم خیلی زیبا سرخ خواهدشد. مایکل مینا (Michael Mina)

وقتی آشپزی تان تمام شد، اول ظرف ها و محیط کارتان را تمیز کنید، بعد بگذارید و بروید. (شاید به نظر خیلی مهم نباشد، ولی واقعا مفید است.) ریک بِیلس (Rick Bayless)

اگر زمان کافی برای خواباندن مرغ در آب نمک ندارید، یک راه ساده و سریع پیشنهاد می کنم: یک ساعت قبل از پختن مرغ، مقدار زیادی نمک روی مرغ و داخل مرغ بمالید، سپس با دقت آن را خشک کرده و کباب کنید. این کار، برشته شدن پوست مرغ و طعم خوب آن را بعد از پخت تضمین می کند. دیوید میرس (David Myres)

بعد از اینکه سبزیجات را از آب داغ بیرون آوردید، آنها را داخل آب یخ فرو کنید. این کار باعث می شود سبزیجات تغییر رنگ ندهند. ماریا هینس (Maria Hines)




تاریخ : پنج شنبه 99/5/9 | 11:48 صبح | نویسنده : راشین رجبی | نظر


  • paper | sales backlinks | خرید رپرتاژ
  • فال تاروت سه کارتی | sales Reproduction