7 ویژگی مهمی که برای انتخاب نام شرکتتان باید در نظر داشته باشد! - طعم خوش آشپزی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

7 ویژگی مهمی که برای انتخاب نام شرکتتان باید در نظر داشته باشد!

 

7 ویژگی مهمی که برای انتخاب نام شرکتتان باید در نظر داشته باشد!


نامی که شما برای شرکتتان انتخاب می کنید یکی از مهم ترین پارامترهایی است که می تواند تعیین کننده میزان موفقیت و یا شکست یک شرکت باشد. شرکتی که دارای نام مناسبی است شانس بیشتری را برای موفق شدن نسبت به شرکتی که دارای نام مناسبی نمی باشد دارد. بنابراین در صورتی که شما دوست دارید تا کاری کنید که شرکتتان در کارش موفق شود باید نام مناسبی را برای آن انتخاب کنید. البته در هنگام انتخاب کردن نام برای شرکت باید به موضوعات مختلفی توجه کنید. از جمله اینکه شما باید بررسی کنید که میزان ارتباط نامی که برای شرکتتان انتخاب می کنید و کاری که شرکتتان انجام می دهد به چه میزان است. همچنین نامی که برای شرکتتان انتخاب می کنید باید نامی ساده باشد و همچنین این نام باید تا جایی که ممکن است کوتاه باشد. (به این دلیل که بکار بردن نام طولانی برای شرکت می تواند منجر به پایین آمدن کیفیت آن و در نتیجه منجر به پریدن مشتریان شود). بنابراین موارد زیادی است که به هنگامی که می خواهید نامی را برای شرکتتان انتخاب کنید باید این موارد را درنظر داشته باشد. البته در ابتدای کار، ممکن است به نظرتان انتخاب کردن نام مناسبی برای یک برند و یک شرکت کار آسانی باشد ولی حقیقت این است که این کار به این آسانی ها هم که فکر می کنید نیست و ممکن است مشکلات زیادی در سر راه افرادی که می خواهند برای شرکتشان یک نام مناسب انتخاب کنند قرار داشته باشد. نامی که شما برای شرکتتان انتخاب می کنید باید دارای ویژگی های مختلفی باشد که در این پست قصد داریم تا 7 تا از ویژگی هایی که نام برند باید داشته باشد را به شما ارایه کنیم:


1) نامی که برای شرکت انتخاب می کنید باید انعکاس دهنده اولویت های مشتریانتان باشد.

یکی از مهم ترین نکته هایی که باید در انتخاب کردن نام یک شرکت به آن توجه کنید این است که نامی که برای شرکت انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که مشخص کننده هویت این شرکت باشد. در حقیقت این نام باید نشان دهنده و انعکاس دهنده هویت برند شما باشد و تا حدود زیادی باید فرهنگ سازمانی شرکت شما را نشان دهد. مشتریان باید با خواندن نام شرکت شما اطلاعاتی را درباره کاری که شرکتتان انجام می دهد و یا هویتی که برندتان دارد بدست آورند. همچنین نامی که شرکتتان دارد باید انعکاس دهنده اولویت های مشتریان شما باشد. در حقیقت شما باید با ایجاد کردن این نام تا جایی که می توانید نشان دهید که قرار است چه فرآورده ها و یا خدماتی را به مشتریانتان ارایه کنید.

 

2) نامی که برای شرکت انتخاب می کنید باید پایدار باشد.

پایدار بودن هم یکی دیگر از ویژگی هایی است که نامی که شما برای تجارتتان انتخاب می کنید باید داشته باشد. نامی که شما امروز برای تجارتتان انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که شما از داشتن آن امروز خوشحال باشد؛ از داشتن آن فردا خوشحال باشید و از داشتن آن حتی بیست سال دیگر هم خوشحال باشید! بنابراین به هنگامی که می خواهید برای شرکتتان نامی انتخاب کنید باید حتما به این موضوع هم توجه داشته باشید که نام این شرکت باید به گونه ای باشد که شما احساس کنید که این نام برای شما پایدار است و سال ها بعد از این هم این نام همچنان برای شرکت شما جذاب می ماند و شما می توانید به این نام توجه کنید و از داشتن این نام لذت ببرید. پس نامی را انتخاب نکنید که مدتی بعد مجبور به تغییر دادن آن شوید!

 

3) نامی که برای شرکت انتخاب می کنید باید ساده باشد.

ساده بودن نیز از دیگر ویژگی های نامی است که شما برای برندتان انتخاب می کنید. نامی که برای برندتان انتخاب می کنید نباید پیچیده باشد به این دلیل که در صورتی که برای برندتان نامی پیچیده انتخاب کنید نمی توانید ارتباطی را که باید و شاید با مخاطبین و مشتریانتان برقرار کنید و به همین دلیل دچار مشکلات می شوید. افرادی که در این زمینه تحقیق می کنند بر این اعتقاد می باشند که نامی که شما برای برند و شرکتتان انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که از طریق مفهوم با مشتریانتان ارتباط برقرار کند و علاوه بر همه این ها باید به گونه ای ساده باشد و هجی کردن آن راحت باشد تا افراد بیشتر آن را درک کنند. در صورتی که نامی که برای برندتان مورد استفاده قرار می دهید چنین خصوصیتی را نداشته باشد نمی توانید انتظار داشته باشید که نام باکیفیتی برای شرکتتان باشد. بنابراین ساده بودن را حتما درنظر داشته باشید و سعی کنید نامی را برای برندتان انتخاب کنید که مشتریانی که با آن مواجه می شوند بتوانند به آسانی آن را هجی کنند.

 

4) نامی که برای شرکت انتخاب می کنید باید مرتبط با شرکتتان باشد.

این نکته یکی از مهم ترین نکته هایی است که شما باید درنظر داشته باشید. نامی که شما برای تجارتتان استفاده می کنید باید ارتباط زیادی را با تجارتتان و کاری که شما انجام می دهید داشته باشد. در صورتی که از نامی استفاده کنید که چنین ارتباطی را ندارد نمی توانید انتظار داشته باشید که کسی به این نام توجه کند. افرادی که در زمینه روان شناسی استفاده از نام برای شرکت ها تحقیق می کنند به این نتیجه رسیده اند که شما به عنوان فردی که می خواهد برای تجارتش نامی انتخاب کند مسئول هستید که نامی را انتخاب کنید که با فعالیت هایی که شرکتتان انجام می دهد مرتبط باشند تا مردم بتوانند با دیدن نام شما در این شرکت بدانند که کارتان درباره چیست و به این شیوه بتوانند به شما اطمینان کنند. شما باید نامی را برای شرکتتان انتخاب کنید که به طور کلی مشخص کننده فعالیت هایتان و هویت سازمانیتان باشد. به این دلیل که یکی از بهترین شیوه های نشان دادن هویت سازمانی به مشتریان از طریق استفاده از همین نام برای تجارت می باشد.

 

5) نامی که برای شرکت انتخاب می کنید باید به یاد ماندنی باشد.

این ویژگی را می توان یکی از مهم ترین ویژگی هایی دانست که نامی که شما برای شرکت انتخاب می کنید باید داشته باشد. شما باید برای این شرکت نامی را انتخاب کنید که به یاد ماندنی باشد. به عبارت دیگر این نام باید به گونه ای باشد که در ذهن افرادی که می خواهند برای اولین بار با آن روبرو شوند بماند. در صورتی که این نام چنین خصوصیتی را نداشته باشد؛ شانس شما برای موفقیت کمتر می شود. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است نشان داده است که مشتریان از برندها و شرکت هایی که دارای نام هایی به یاد ماندنی هستند بیشتر از شرکت هایی که نام هایی به یاد ماندنی ندارند خرید می کنند. البته می توان برای این موضوع یک دلیل منطقی آورد و آن هم این است که علت این خرید کردن ها به این دلیل است که آنها خاطرات خوبی را (البته در صورتی که شما به عنوان یک شرکتی که می خواهد فرآورده ها و خدماتی تولید کند) از برند شما دارند و ناخودآگاه این نام تداعی کننده این خاطرات خوب برای شما می شود بنابراین شما می توانید انتظار داشته باشید که در صورتی که نام خاطره انگیزی را برای برندتان انتخاب کنید تعداد افرادی که از شما خرید می کنند بیشتر شوند.

 

6) نامی که برای شرکت انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که با تغییرات آینده شرکت هم تطبیق پذیر باشد.

ممکن است شما یک استارت آپی باشید که تازه تاسیس شده اید و امکان رشد زیادی دارید. در صورتی که چنین است بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که نامی انتخاب کنید که در صورتی که بعدا شرکتتان بزرگتر شد و تغییر کرد و رشد پیدا کرد باز هم بتوانید از این نام استفاده کنید! به عنوان مثال فرض کنید شرکت شما تنها کفش تولید می کند. در صورتی که نامی که برای شرکتتان قرار می دهید تنها شامل کلمه کفش باشد (و یا مشتقات آن!) در این صورت هنگامی که شما شرکت خودتان را توسعه دادید و اقلام دیگری هم به آن اضافه کردید (به عنوان مثال در صورتی که شلوار و پوشاک دیگر هم به آن اضافه کردید) نام شرکتتان همچنان همان نامی است که مرتبط با کلمه کفش مانده است. بنابراین در این صورت مجبور می شوید آن را تغییر دهید! بنابراین نامی انتخاب کنید که در صورتی که شرکتتان رشد کرد بتوانید باز هم از آن استفاده کنید!

 

7) نامی که برای شرکت انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که برای استفاده از دنیای دیجیتال هم مناسب باشد.

از ویژگی های دیگر نامی که شما برای شرکتتان انتخاب می کنید این است که این نام باید به گونه ای باشد که برای استفاده در دنیای دیجیتال هم در دسترس باشد. این روزها، شما باید نامی را انتخاب کنید که در صورتی که خواستید برای تجارتتان وب سایتی ایجاد کنید بتوانید این نام را در کنار .com در وب سایتتان قرار دهید. و یا اینکه این نام باید به گونه ای باشد که شما بتوانید آن را در نام اکانت شبکه های مجازی خودتان و مواردی از این قبیل قرار دهید. در صورتی که نامی که انتخاب می کنید چنین خصوصیت هایی را نداشته باشد و شما نتوانید آن را به عنوان نام وب سایت و یا در شبکه های اجتماعی قرار دهید؛ بهتر است که آن را تغییر دهید!




تاریخ : شنبه 99/5/25 | 4:3 عصر | نویسنده : راشین رجبی | نظر


  • paper | sales backlinks | خرید رپرتاژ
  • فال تاروت سه کارتی | sales Reproduction